All-For-Kompa.RU

Сегодня:
Карта сайта форум Главная
Скрыть рекламный блок

Всё для компа

chat

Реклама

Реклама

Календарь

«  Май 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Популярное

Партнёры



Развлекательный портал по игре Dota 2. У нас вы первым узнаете о последних игровых новостях, сможете почитать интересные статьи и гайды, посмотреть стримы популярных комментаторов и многое другое.

Про-софт - сайт професионального софта. Ето сайт не только софта но также игровых дополнений, музыки, фильмов, игр для ПК а также читов для ПК игр. Постоянное обновление материалов и каждый день появляется чтото новенькое!

Архив новостей

Авторизация


Реклама

Хочешь помочь проекту? Установи наш баннер!

Опрос

Какую поисковую систему используете?

1. Яndex
2. Google
3. Rambler
4. Nigma
5. Другое
6. Mail
7. Yahoo!

Реклама

Хочешь помочь проекту? Установи наш баннер!

Популярные тэги

Комментарии

Счетчики

На сайте: 1
Прохожие: 1
Пользователей: 0
Статус:

Счётчик тИЦ и PR Rambler's Top100

Раздел: Журналы и книги

Benjamin Aaron S - Successful Remembering and Successful Forgetting

АвторАвтор: bustbomer

|Голосов: 0 ДатаДата: 22.06.2021, 08:06


The desirable difficulties perspective (E. L. Bjork & Bjork, 2011; R. A. Bjork, 1988, 1992; Bjork & Bjork, 2006; R. A. Bjork & Linn, 2006) and the region of proximal learning framework (e.g., Kornell & Metcalfe, 2006; Metcalfe, 2002, 2009; Metcalfe & Kornell, 2005) appear, at least on the surface, to be at odds. The desirable difficulties perspective says that individuals should make things hard on themselves (but in a good way). Instructors should not spare the learners, but instead they should challenge them and make learning difficult. People should embrace difficulties, because it is through those difficulties that long-term learning occurs. The term desirable is added to difficulties, but even so the message is that learning should be a challenge. The region of proximal learning framework proposes that learning is optimized by having the learner study materials that are not very difficult, given the individual’s current state of learning. Indeed, they should be the easiest possible as-yet-unlearned items—just beyond what the learner has already fully mastered, but not much beyond. Too much difficulty, within this framework, is seen as maladaptive and potentially disheartening.
Both of these views are intuitive. The desirable difficulties perspective capitalizes on the adage “no pain, no gain” and on the pervasive work ethic emphasizing the moral value of hard work and diligence that many cultures claim for their own. The region of proximal learning framework resonates with the developmental philosophies of Piaget (1952) and Vygotsky (1987), including the idea that there is a zone of proximal development that is just beyond what the child is capable of easily on his or her own, in which he or she could learn via scaffolding. It also conforms to the transitional learning stage in Atkinson’s (1972) Markov model, in which items that are not yet permanently learned, but rather are in a state of being almost learned, are those on which the learner should concentrate. It takes seriously the so-called labor in vain effect of Nelson and Leonesio (1988) whereby people may spend a great deal of time selectively working on the most difficult items, but this extra time and effort is without payoff. It results in no memory benefit. In the world of education, the region of proximal learning framework resonates to the notion of “just right” books for children in which their own reading level is assessed and then they are given books very close to their own skill level. Allowing children to read at their own level is thought to promote fluency and faster, not slower, progress. It is also thought to make reading more enjoyable and less frustrating. The adage that comes to mind for the region of proximal learning framework is that it is sensible to first take the “low-hanging fruit.”
The apparent conflict between the desirable difficulties and the region of proximal learning views does not do justice to either framework, however. Both are more nuanced than such a simplistic overview would suggest. The

Название: Successful Remembering and Successful Forgetting
Автор: Benjamin Aaron S
Язык: English
Издательство: Taylor & Francis
Жанр: Cognitive Psychology
Год выхода: 2010
Формат: pdf
Страниц: 583
Размер: 46 мб

Скачать Benjamin Aaron S - Successful Remembering and Successful Forgetting




Правообладателям



Перед тем как скачать "Benjamin Aaron S - Successful Remembering and Successful Forgetting", проверьте ВСЕ ссылки на работоспособность. На момент публикации "Benjamin Aaron S - Successful Remembering and Successful Forgetting", все ссылки были в рабочем состоянии

Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Популярные файлыНовые файлы
Call of Duty 5: World at ...[ Скачали 65787 раз ]
Амфибии, Гайд по ассасина...[ Скачали 29366 раз ]
Амфибии, Гайд по шаманам.[ Скачали 28454 раз ]
cs 1.6 patch v48 full[ Скачали 27058 раз ]
Русский бот PW Alfa v 2.6[ Скачали 15518 раз ]
civilization 5 скачать бе...[ Скачали 10218 раз ]
Огромный пак глюков и баг...[ Скачали 10074 раз ]
PW MP5[ Скачали 9070 раз ]
Niko Bellic (нико белич) ...[ Скачали 8217 раз ]
MHS-Bot-PW 2.3 ботовод[ Скачали 8041 раз ]
Wallpapers Girls №684[ Добавлен 02.03.2021 ]
Wallpapers Mix №873[ Добавлен 02.03.2021 ]
Владимир Козлов - Колумбы...[ Добавлен 09.11.2020 ]
Алексей Толстой - Книги д...[ Добавлен 05.11.2020 ]
Коттрелл С. - Успешная уч...[ Добавлен 18.11.2019 ]
Матвиенко Т. (ред.) - Рыб...[ Добавлен 30.10.2019 ]
Сергей Ожегов, Наталия Шв...[ Добавлен 06.12.2018 ]
Mortal Kombat Conquest fo...[ Добавлен 09.03.2013 ]
Дать взятку или сдаться[ Добавлен 09.03.2013 ]
Costa's Freeroam Mod[ Добавлен 30.01.2011 ]